馃寽 Nocna matematyka 馃寷

W listopadzie w naszej szkole zosta艂 zrealizowany projekt pn. 鈥漀ocne nie tylko gwiazd liczenie鈥 馃寭猸愶笍馃寷猸愶笍馃寶, w kt贸rym wzi臋li udzia艂 uczniowie klas si贸dmych i 贸smych oraz kibicuj膮cy im uczniowie klasy czwartej.
鈻讹笍 Pierwsz膮 zabaw膮-konkurencj膮 w projekcie by艂o stworzenie gigaplansz SUDOKU na sali gimnastycznej. Wcze艣niej przygotowany zosta艂 plan planszy i zadania do wykonania. Pozosta艂膮 cz臋艣膰 tej popularnej japo艅skiej gry 艂amig艂贸wkowej uczniowie uzupe艂niali samodzielnie. Ta konkurencja by艂a nie tylko doskona艂膮 zabaw膮, ale r贸wnie偶 nauk膮 wsp贸艂pracy dru偶ynowej i treningiem m贸zgu doskonal膮cym logiczne my艣lenie. Zadania (oczywi艣cie matematyczne), stanowi膮ce sta艂膮 cz臋艣膰 planszy, obejmowa艂y zakres wiedzy programowej dla poszczeg贸lnych klas.
鈻讹笍 Druga cz臋艣膰 projektu pn. 鈥濷wocowo-u艂amkowy projekt FLAGA鈥 zosta艂a zrealizowana w 艣wietlicy szkolnej. Uczestnicy mieli za zadanie u艂o偶y膰 z owoc贸w flagi wylosowanych pa艅stw i napisa膰 algorytm utworzenia flagi u艂amkowym j臋zykiem. Ta cz臋艣膰 projektu przebiega艂a w mniejszych grupach.
鈻讹笍 Ostatnim punktem projektu by艂y wieczorne potyczki 鈥 szyfrowane zagadki i kodowanki na dobranoc. Uczniowie w grupach 2-osobowych zmierzyli si臋 z zadaniami wymagaj膮cymi dociekliwo艣ci i podj臋cia wysi艂ku intelektualnego. Zwyci臋ska dru偶yna ostatniej z konkurencji otrzyma艂a nagrody, a wszyscy uczestnicy drobne upominki.馃檪
Projekt zosta艂 sfinansowany przez fundacj臋 mBank w ramach programu mPot臋ga. Programy, na kt贸re szko艂y otrzymuj膮 dofinansowanie, maj膮 za zadanie zach臋ca膰 nauczycieli, rodzic贸w i pasjonat贸w matematyki do kreatywno艣ci i nieszablonowych pomys艂贸w.
Jako organizatorzy i koordynatorzy projektu mamy nadziej臋, 偶e otrzymana dotacja odczarowa艂a matematyk臋 i zach臋ci艂a dzieci i m艂odzie偶 do rozwijania kreatywno艣ci i wyobra藕ni, a tak偶e sprawi艂a, 偶e czas sp臋dzony w szkole w innowacyjnej formie by艂 frajd膮 i dobr膮 zabaw膮, kt贸r膮 prze偶yli wsp贸lnie z r贸wie艣nikami i nauczycielami.馃榿