Podczas ostatnich zajęć uczniowie klas pierwszych bawili się w dwie logopedyczne gry, które połączyły ruch, naukę i dobrą zabawę.
Pierwsza to klasyczna gra planszowa. Każdy rzut kostką przybliżał graczy do mety i do coraz sprawniejszego aparatu mowy. Na planszy czekały różnorodne zadania: ćwiczenia języka, warg, oddechu oraz naśladowanie dźwięków.
Druga gra to „gimnastyka z kostką”. Każda liczba wyrzuconych oczek oznaczała inne ćwiczenie usprawniające aparat artykulacyjny. Dzieci z entuzjazmem wykonywały kolejne zadania, rozwijając koordynację, oddech i sprawność narządów mowy.
Podczas zabawy usprawnialiśmy aparat artykulacyjny, a przy okazji ćwiczyliśmy też umiejętności matematyczne: liczenie, porównywanie i planowanie kolejnych ruchów.
Zajęcia wspierały również rozwój umiejętności społecznych, takich jak współpraca, komunikacja i radość ze wspólnej aktywności.
Zajęcia były pełne ruchu, śmiechu i dobrej energii, a nauka stała się prawdziwą przygodą.
Neurologopeda
Alina Gładysz

