Bańkowe laboratorium w kl. 1a

Każdy z nas zna bańki mydlane dla dzieci. 😊
Woda, odrobina dobrego płynu i narzędzie do wydmuchiwania kolorowych, delikatnych kul wystarczą (np. słomka), aby zorganizować fantastyczną zabawę. 🥳
Te niepozorne bańki mydlane posłużyły klasie 1a jako narzędzie edukacyjne: utrwalona została pisownia literki ń w słowie bańki.
A eksperymenty takie jak bańka w bańce, piramida baniek i próby łapania baniek sprawiły, że uczniowie z klasy 1a na chwilę zamienili się w prawdziwych naukowców 👩‍🔬👨‍🔬, a klasa, w której na co dzień się uczymy – w laboratorium🔬
 
Zrobiliśmy bańkę w bańce – to fantastyczny sposób na naukę koordynacji ruchowej, skupienia, ostrożności,
no i przede wszystkim – anielskiej cierpliwości.
Sami zobaczcie 😁🤩🙃
👇👇👇
 
Żeby robić bańki, trzeba mieć z czego! 😎
Dlatego uczniowie kl. 1a przedstawiają:
👇
❗️ Szybki przepis na bańki ❗️
Do szklanki wody dodaj 1-2 łyżki płynu do mycia naczyń i łyżkę cukru. Wymieszaj dobrze wszystkie składniki i gotowe.👍
Kilka dobrych rad:
✔️ eksperymentuj z ilością składników i ich proporcjami tak, aby wielkość i wytrzymałość baniek była jak najlepsza (nie każdemu odpowiada to samo :))
✔️ wybieraj płyn do naczyń, który dobrze się pieni; możesz wypróbować kilka płynów, ale na początek zacznij od tego, który masz w domu,
✔️ jakość baniek może też zależeć od jakości wody; do pierwszych baniek możesz spróbować z wodą z kranu, ale jeśli będziesz mieć możliwość, wypróbuj również wodę mineralną lub destylowaną.
 
Dobra zabawa gwarantowana😎😊